Přestavba auta na LPG

Uvažujete o plynu do auta, tedy přestavbě vozu na alternativní pohon LPG? Chtěli byste získat více informací o LPG, LPG přestavbách či plynovém zařízení vhodném do Vašeho vozu?  Tak čtěte dál….

Kvalitně provedenou přestavbu na lpg si můžete nechat udělat v Automotokoutu.

 

Vzorec Propanu a Butanu:

Vzorec propanu a butanu

Palivo LPG

LPG (liquefied petroleum gas) je směs plynů propanu a butanu někdy nazývaná i autoplyn, a to především díky své vynikající vlastnosti jako motorové palivo. Zkapalněný plyn má široké využití v dopravě, kde se používá jako pohon pro osobní automobily, motorové vozíky, autobusy či nákladní vozidla. Více o alternativních palivech se dočtete zde.

Na základě řady osvědčení vydaných Ministerstvem dopravy ČR můžeme přestavět a schválit do provozu téměř každý automobil s benzinovým pohonem. Dle typu motoru si můžete vybrat vhodné plynové zařízení do Vašeho vozu.

LPG systémy se dělí do několika skupin – generací, a to dle použití pro určitý palivový systém automobilu.

  • Instalace I. generace plynového zařízení – obvykle motor s karburátorem
  • Instalace II. generace plynového zařízení – motor s jednobodovým vstřikováním
  • Instalace IV. generace plynového zařízení – motor s vícebodovým vstřikováním
  • Instalace IV. generace s přímým vstřikováním – značené jako FSi, TSi, GDi, THP aj.

Užitečné odkazy:

82 komentářů u “Přestavba auta na LPG

    • Dobry den Karle,
      naftova auta lze prestavet na LPG v pripade tzv. DieselGasu. Jezdite dal na naftu a propan se pouzivá jako jakýsi katalyzátor reakce a přivstřikuje se do sání. Díky lepšímu prohoření směsi se zvýší účinnost motoru a sníží se spotřeba. Úspora činí cca 25%. Nevýhdou je vyšší cena přestavby (cca 50 tisíc), takže se uplatňuje spíše u nákladních aut.
      Další možností je přestavba na CNG. Potom budete jezdit dál už jen na zemní plyn bez možnosti nafty. Místo žhavicích svíček dostanete zapalovací a z vašeho motoru uděláme místo vznětového zážehový.
      Třetí možností je provoz na rostlinné oleje.
      Ve vašem případě bych zůstal u nafty, protože spotřeba toho Vašeho auta je kolem 4 litru nafty. Pokud dosahnete uspory, je její návratnost na dlouhou dobu. Pokud Vás nejaký ze způsobů přesto zaujal, neváhejte nás kontaktovat, rádi se Vám budeme věnovat

    • Dobry den,

      nevim, jake michani mate na mysli. Zda jako tema nebo palivo v motoru nebo v nadrzi.

      ad 1) jako tema lze obe alternativy porovnavat

      ad2) jako palivo v motoru by to snad i slo (lze michat benzin s plynem nebo lih s plynem nebo benzin s lihem), ale nenapada me jediny duvod proc to delat (a vracime se k bodu 1) porovnani)

      ad3) v nadrzi nelze. CNG (metan ci chcete-li zemni plyn) je v nadrzi v plynnem stavu pod tlakem pres 200 atmosfer. Naproti tomu LPG (propan ci chcete-li ropny plyn) je v nadrzi ve stavu kapalnem pod tlakem do 8 atmosfer (a opet vracime se k bodu 1) porovnani)

      Pokud jsem Vas nepochopil, omlouvam se a prosim o upresneni dotazu.

      S pratelskym pozdravem

      Filip Kastanek

    • Dobry den,
      ceny prestaveb jsou znacne individualni. A v praxi nedelame snad dve stejne. Jako typicky priklad mohu uvest tankovani nebo prepinac a indikaci paliva. Jsou taci (a je jich cim dal vice), kteri nesmi mit za žádných okolností provrtanou díru do nárazníku a v něm umístěné tankování. pak se dělá mini tankování například pod víčko. A pak bývá problém s přepínačem a vymýšlí se kam a jak a jaký přepínač dát. To vše jsou náklady navíc a jsou to jen dva příklady. Další je technická stránka věci a použitá řídící jednotka (rozdíly v cenách více než dvojnásobné), vstřikovqače za 1000 Kc nebo také za 5000,- kč.
      Každému rádi ušijeme nabídku na míru podle jeho potřeb, přání i peněženky.
      Nejlevnejsi prestavba do Felicie nebo Favoritu je za 17000,-. Nejlevnejsi vicebodove vstrikovani je za cca 25.000,-.

      Jinak dekujeme za upozorneni a jiz pracujeme na nove podobe webovek. Vasi pripominku si bereme k srdci.

      Filip Kaštánek

  1. Dobrý den všem !
    Na LPG za polovic jezdit nebudete ! Protože cena LPG se většinou pohybuje nad polovinou ceny benzinu. Také spotřeba LPG na stejné trati a při stejném způsobu jízdy, je vyšší, než spotřeba benzinu. (Na LPG jezdím 18 let)
    Po nedávném cenovém skoku, kdy jsem čerpal u Shellů, jsem jezdil stálou vyjetou pražskou trať za 1.50Kč na LPG a 2.70Kč na benzin – na 1km.
    Nyní máme Hyundai i30, 1.6 , šestikvalt, plynový system „BRC“. Rozdíl mezi benzinem a LPG se pocitově nepozná – jen podle kontrolky nebo cvaknutí elektromagnetu.
    Na té vyjeté trati, při mírném provozu, se dostanu na 8 l benzinu a do 8.5 l LPG na 100 km . (Ne všichni dodavatelé LPG mají stejně „výživný“ LPG) Na dálnici jezdím kolem 120km/hod, bývá však potřeba i předjíždět – a pak „přišlápnu“ abych nezdržoval rychlejší a spotřeba LPG vychází kolem 8.5 l/100km. Na ostatních silnicích se pohybuji mezi 7-8 l/100 km. (Měřím z plné nádrže do plné na stejné čerp. stanici, protože i plnicí tlak není u všech čerpaček stejný a pak se liší i množství plynu, které do uzavření nádrže načerpám.)
    Na trati Praha-Marsei, přes Německo, po dálnici, jsem jel i více než 130,
    + ježdění po Provence (4300km) +klimatizace šla naplno , jsem však měl vysokou průměrnou spotřebu 9.34l LPG/100km.
    K ceně za kilometr nutno rozpočítat cca 1000Kč ročně, za povinnou prohlídku a výměnu filtru.
    U starších aut o pár stovek dražší technické prohlídky.
    I tak mi však LPG vychází levněji než varianta úsporného naftového motoru s turbem.
    O auta pečuji a za 18 let jsem neměl jedinou LPG závadu. Také motory Lady (160 000km na LPG) a tří Felicií – (Poslední má 120 000km na LPG) nejevily známky nadměrného opotřebení – měřil jsem kompresi).
    Takže – nebojte se LPG, určitě se vám vyplatí ! Přesněji – až na něm najedete číselně o něco víc kilometrů, než co stála přestavba. Jen do podzemních parkovišť nesmíte !
    Zdraví Honza.

    • Ahoj Honzo,
      i my jezdíme na LPG dlouho a za polovic jezdíme :-) Vysvětlím o poopravím některá tvrzení:
      cena LPG je méně než polovina ceny benzinu: například dnes rano v Davli: LPG 15,90 – N95 37,90 – E85 26,90. Pokud správně počítám, tak je to 31,80 proti 37,90, což je 48% ceny. Nebo Praha Jižní spojka Shell: LPG 17,90 – N95 39,90 – E85 nemá. Nebo Dobřichovice Bouda: LPG 17,90 – N95 37,90 – E85 nemá… Atd…. Rekl bych, ze vsude, kde jsem tankoval, je LPG za mene nez polovinu nez benzin a nuzky se stale pomalinku rozevirají.
      Co se spotřeby týče, tak dnešní LPG systémy řízení spalování mají stejnou účinnost jako benzinové ŘJ. Rozdíl je v palivu. LPG (tekutý propan) má normou stanovené minimální oktanové číslo na 88. Pokud si natankujete 88 oktanove LPG, pak samozřejmě spotřeba stoupá stejně jako když natankujete 91 oktanový natural. Na našem trhu distribuují 95 oktanové LPG například Kralupy (cisterny označené jako Kralupol) nebo Tomegas (Propan z nemeckého Ingolstadtu). Pokud jezdíte na LPG95, tak spotřeba nestoupá. To je technická stránka věci. A pak je tu taková paranormální veličina :-) A tou je člověk. Potvrzeno vlastní zkušeností a postřehy zákazníků. Pokud jedete za levno, radi tomu date napít, protože vás to nebolí. Já, co jezdím na LPG, spotřebu neřeším a jezdím svižně s usměvem na rtu. Pak samozřejmě spotřeba může stoupat. Teď pár týdnů jezdím s novým autem na benzin, protože není čas na jeho přestavbu (stále plno v dílně) a tam najednou hlídám, co to žere… a nepředjížím tolik a držím se zpátky. To je podvědomí, které pracuje a pokud se na nej nesoustředíte, zrazuje vas :-)
      Co se mereni spotreby tyce, mel bys to delat presne opacne. Z prazdne do prazdne. Vubec nejhorši (z hlediska presnosti) je docerpavat treba polovicni nadrz. Krome toho, ze plnici tlak neni u vsech pump stejny, tak hraje vyznamnou roli teplota. V zime se da jezdit na prvni pohled za mene, protoze tankujete hustsi palivo. Naproti tomu tankovat v lete v poledne na plnem slunci u pumpy s venkovni nadrzi je holy nerozum, protoze si diky roztaznosti kapaliny natankujete ridsi palivo (merak se roztoci, ale mate ho v nadrzi mene), ktere drive dojde a vypada to jako vyssi spotreba, ale neni tomu tak.
      Filip

      • Ahoj Filipe a všichni, které LPG zajímá !
        Má hláška, že za polovic ne, byla odezvou na reklamní slogan na těchto stránkách. Ostatně – již tam není. Nesnáším lži a polopravdy! Odborné statě uvádějí větší spotřebu LPG o 10 až 20%.
        Já plním LPG u Shellů na Evropské a na letišti a u OMW u bývalého mostu Barikádníků a cena je 18.50 až 19.00Kč. Za těch 18 let, co na LPG jezdíme, bylo několik takto, jak ty uvádíš, výhodných období, ale v převážné většině času, byla cena nad polovinou ceny benzinu. Sice si to nepřeji, ale myslím, že zase bude. Ale to není podstatné.
        Nemyslím si, že oktanové číslo je hlavním důvodem spotřeby, alespoň pokud nemám nadupaný turbomotor.
        Důvod ve vyšší spotřebě benzinu oproti LPG spatřuji v nižší výhřevnosti LPG. LPG je, když použiji toho laického přirovnání, méně „výživný“ než benzin.
        A měření spotřeby bylo v motoristické literatuře vždy doporučováno dělat z plné do plné. To platí zejména u LPG. Když pojedu zvolna po rovině, „vycucnu“ nádrž víc (než dojde k přepnutí na benzin) oproti rychlé jízdě s naloženým autem. Pak bude měření zkreslené.
        Zde bych doporučil, neměřit spotřebu LPG podle údaje palubního počítače. Mě , Hyundai I30 ukazuje nižší spotřebu PLG až o 1,2l/100km oproti skutečné (při dálničních rychlostech).
        Zajímavá je Tvá úvaha o vlivu teploty na množství načerpaných pohonných hmot.
        Rád bych věděl, zda mají čerpací stanice nějakou termokompenzaci na vydané palivo. Ale byly by tak sami proti sobě – tak si nedělám iluze.
        Mé údaje o spotřebě byly z období únor až duben, kdy byla ještě nízká teplota a nepříliš ovlivnila načerpané množství. Oproti mé doposud nejvyšší průměrné spotřebě 9,34l/100km z cestování po Francii, kdy bylo až 37 stupňů ve stínu.
        To však stejně jen potvrzuje mé tvrzení, že za polovic prakticky nepojedete ! Zkuste říct o dovolené rodině , že se nikam nejede, protože čekám do rána, až o několik stupňů klesne teplota nádrže čerpačky a pak, že budu plnit !
        Koho zajímá jeden z testů LPG s Oktávií, podívejte se na tyto stránky :
        http://auto.idnes.cz/snem-setrilka-neni-jen-tdi-jizda-na-plyn-je-za-1-40-kc-na-kilometr-p6c-/automoto.aspx?c=A110505_134853_automoto_fdv Všechny Vás zdraví Honza .

      • Ahoj vsem,
        ja opravdu jezdim za polovic :-) Sam mam tri auta a auto jsem prestavel i tatovi. Takze denne na ocich. Spotreba je plus minus autobus stejna na benzin i propan. Zkusim kratce vysvetlit.
        Vse se odviji od oktanoveho cisla paliva. LPG ma na nasem trhu normu 88 oktanu. Konkurence vsak pracuje a mnoho pump ma jiz 95 oktanovy propan (napr. Tomegas http://www.tomegas.cz/ ma propan z Ingolstadtu nebo Shell, Pap Oil, Kralupol, Robin Oil maji propan z Kralup http://www.kralupol.cz/ ). Diky nizkemu oktanovemu cislu v minulosti se uvadela spotreba az o 20% vyssi – to je take norma na plynove pohony. Dnes s vysokooktanovym LPG a modernimi systemy sekvencniho vstrikovani dosahujeme podobne spotreby na plyn i benzin. Prirovnani: kdyz natankujete natural 91, tak vam spotreba take stoupne. U aut, ktera jsou navrzena i pro spalovani naturalu 98 nebo 100 a vice, dosahnete pri jizde na vysokooktanove palivo nizsi spotreby (i na ethanol (105 o.c.) jezdi napriklad moje auto asi o 1 litr mene). Stejne je to u propanu. A je to, jak vy rikate, ta „vyzivnost“. My tomu rikame oktanove cislo :-)
        Co se tyce mereni spotreby, tak zapomente na motoristickou literaturu. U propanu nemuzete pouzit metodu z plne do plne, protoze nedokazete ovlivnit mnoho faktoru, ktete to ovlivnuji (teplota okoli, teplota nadrze, plnici tlak pumpy,…) Co ovlivnit muzete je vyber pumpy. Tankujte u pump s podzemnimi zasobniky a ovlivnite teplotu kapalneho propanu. Kdyz prijedete poranu, vite, ze nemate prehrate auto a nadrz. Pak muzete natankovat do prazdne a zmerit, kolik s tim ujedete. A prepnuti do benzinu je dane poklesem tlaku v soustave a je do zancne miry odolne kratkodobym vykyvum predtim, nez vam plyn dojde (rozdil je v radu kilometru a po opetovnem manualnim prepinani ujedete jeste kolem 5ti km a navic z kopce). A nadrz nevycucavate, ale diky vyssi teplote (propan vari pri minus 42°C) je propan v nadrzi pod tlakem a timto tlakem dopravovan do motoru. Pro LPG neni pouzito dopravni cerpadlo jako pro benzin.
        Pumpy maji tabulky na prepocet objemu pri ruznych teplotach. A abychom pumparum nekrivdili, tak tyto rozdily v teplotach pracuji i proti nim (zvlaste, kdyz prijede kamion s pekne ohratym, protoze ridic chce vydelat). A abys neprodelal ty, tankuj poranu nebo u pump s podzemnim zasobnikem. Takze nebudu rikat rodine, ze se nikam nepojede, ale bud natankuji, jak jsem byl rekl nebo pojedu radeji na benzin. Vam se totiz nezvetsuje ani nezmesuje spotreba, ale natankujete si rozdilne mnozstvi paliva, ackoli pocitadlo na pumpe ukaze stejnou hodnotu. (fyzika: ohrata kapalina zvetsuje objem – takze v teple si natankujete mensi mnozstvi). A nejedna se o nekolik stupnu ale o desitky stupnu.
        A jeste dousek k te spotrebe: funguje tu jedna podprahova vec. Kdyz jezdim na LPG, tak je mi sumafuk, kolik to zere, protoze proste jezdim za malo :-) Tak tomu slapnu na krk at se kola toci :-) A to nam potvrzuje i vetsina zakazniku.

      • Ostrava – U nás je jediná stanice, která má LPG dražší, než polovinu ceny NAturalu95 a to ta, která prodává litr naturalu za 33,50 a LPG za 16,90. Jinak se všichni drží poloviny. Kdeje N za 36, tam je LPG za 17,9, kde je N za 34, tam je LPG za 16,9.

      • Viz ma predchozi odpoved:
        a neni to jedno Uspora 50% nebo 48% nebo 45%? Ted v zime se to blizi treba tem 45% (sezonni vykyv: benzin zlevnuje a propan zdrazuje). Modelovy pripad z leta, kdy jsem toto psal: Moje auto obsah 2litry. Spotreba benzin 9-10 litru, spotreba plyn 10-11 litru. Naklady benzin 9,5*38=361Kc/100km. Naklady LPG 10,5*16=168*2=336Kc/100km, tedy mene nez polovic. Konkretne 47% nakladu. Mame tedy prostor pro benzin na startovani, revize a tak. Chci rici, ze fakticky to ta polovina je. A jeste kdybychom my plynaci jezdili na spotrebu, tak to bude jeste lepsi. Ale na spotrebu fakt nejezdime, protoze je jedno, jstli to je 40% nebo 60%

        Hezky den, Filip

      • Ale pravda je, že za polovinu se na LPG skutečně nejezdí. Stačí vzít v úvahu pravidelné roční prohlídky za 1000Kč a rázem je hned 1000 litrů LPG o korunu dražší a ko má např. přimazávání, taky musí vzít v úvahu pár haléřů navíc.
        Ale pořád, pořád je to levné a spolehlivé ježdění.

      • a neni to jedno :-) Uspora 50% nebo 48% nebo 45%? Ted v zime se to blizi treba tem 45% (sezonni vykyv: benzin zlevnuje a propan zdrazuje). Modelovy pripad z leta, kdy jsem toto psal: Moje auto obsah 2litry. Spotreba benzin 9-10 litru, spotreba plyn 10-11 litru. Naklady benzin 9,5*38=361Kc/100km. Naklady LPG 10,5*16=168*2=336Kc/100km, tedy mene nez polovic. Konkretne 47% nakladu. Mame tedy prostor pro benzin na startovani, revize a tak. :-) Chci rici, ze fakticky to ta polovina je. A jeste kdybychom my plynaci jezdili na spotrebu, tak to bude jeste lepsi. Ale na spotrebu fakt nejezdime, protoze je jedno, jstli to je 40% nebo 60% :-)

        Hezky den, Filip

  2. Dobrý den, mám Hiunday Sonata 2.0 Vzhledem ke spotřebě cca 10/100 se blížím ke 4 kč/km. Je možné od Vás dostat kalkulaci na montáž plynu? Denně najezdím okolo 100km… díky Honza

    • Dobry den Jardo,
      potrebuji znat kod motoru, abych Vam mohl dat uplnou odpoved.
      S pozdravem Filip Kastanek

  3. Chci se zeptat na kolik korun mě tedy vyjde předělat moje bmw 328i rok výroby 95. Děkuji za odpověď

  4. Dobrý den,vlastním Nissan Qashqai 2.0 DCI, průměrná spotřeba je 8.3 litru/100km. Ročně najezdím 20000km. Doporučil by jste mi nějaký druh přestavby,který by se mi vyplatil ? Děkuji za odpověď

    • Dobry den Mirku,
      z jakeho roku je vas Nissan? Podle oznaceni (DCI) se jedna o diesel. Zde je mozna prestavba na Dieselgas. To vsak pri najezdu 20000km/rok neni rentabilni. Prestavba prijde na 40-50 tisic a je potreba pripocitat homologaci 30.000,- Kc… Hodi se spise pro profesionaly dopravce, kteri naleji mesicne 100-150 tisic korun do nadrze. Uspora je pak cca 30%. Jezdite dal na naftu a privstrikujete propan, ktery zefektivni a zvysi ucinnost motoru (zlepsi spalovani). Vysledkem je nizsi spotereba nafty (o 45%). K tomu je potreba propocist asi 15% propanu (LPG).
      Filip Kastanek

  5. Dodrý večer. Vlastním Volvo S 80, rok 2003, 6ti válec 2980 ccm, 200 kw. S jakou cenou mohu počítat při přestavbě na lpg? Díky za odpověd..

  6. dobrý den mam zajem o přestavbu na lpg ato na nisan almera 1.4 16 v,je to r.v. 96 mužete mi zaslat cenovou nabídku předem děkuji za odpověd

  7. Mám matyze daewoo:Obsah motoru 800,rok výroby 1999,výkon33ccm.
    Kolik by stála přestavba na LPG???

    • Dobry den Karle,
      Vaseho Matize bychom prestaveli za 21.990,-. Jedna se o sekvencni vstrikovani. Podrobnosti najdete v priloze e-mailu, ktery jsme Vam poslali.
      S pozdravem Filip Kastanek

  8. Asi tu nebylo uvedeno,že se“studené“ auto startuje na benzin a záleží na tom při jaké teplotě se automaticky přepíná na plyn.To se nechá trochu snížit na ŘJ! V zimě je doba běhu na benzin stejně delší a vychází i větší spotřeba v KČ!Při krátkých pojížďkách,kdy auto stačí vychladnout , můžete teoreticky jezdit jen na benzin !!! Jinak do toho jděte,ale zjistěte si předem odbornost,férovost firmy a komečnou cenu přestaby !Mě odpálili lambdasondu a 3X jeli na radu k dovozci zařízení,než ho vyměnili za bezchybné a tak z 31 000 u Berlinga,bylo hnedle 35 000 Kč !!!

    • Dogry den Jirko,
      ano, auta se sekvencnim vstrikovanim startuji na benzin a po ohrati motoru (pro tyto ucely staci 20 az 30 °C) se automaticky prepinaji do propanu (LPG). Coz v praxi znamena asi 0,5 (pul) kilometru v lete a do 1km v zime kdyz mrzne. V podstate se prepina auto do plynu, jakmile zacne topit, protoze ohrev reduktoru (odparovace tekuteho propanu) se dava na maly okruh k topeni, aby bylo mozno prepnout co nejdrive na propan. Ohrati motoru je nutne kvuli ohrevu reduktoru, aby pri odparovani kapalneho propanu nedoslo k zamrznuti reduktoru. (auta s vetsim obsahem a spotrebou – tj turbo 2 litry nebo atmosfera 3 litry a vys – potrebuji tu teplotu o neco vyssi – cca 40 – ale zase se rychleji ohrivaji). Pri kratkych pojizdkach (napr rozvoz jidel, postaci apod,…) nastavujeme start ohrateho motoru na propan (reduktor je ohraty, nezamrzne). Tak ani teoreticky nejezdite jen na benzin (to prepnuti je tak rychle, ze se ani kolikrat nestacite pripoutat). A obcasna jizda na benzin je zadouci (chceme, aby benzinova cast byla v chodu a abychom vedeli, ze funguje, ale o tom treba jindy).
      Co se tyce lambdy, neumim posoudit. Zalezi na tom, kolik melo auto najeto. Ale „odpalit“ ji, nevim, nevim, asi nebyla uplne v kondici uz pred prestavbou…

  9. Dobrý den chtěl bych se zeptat zda jde předělat na LPG vůz KIA PRIDE? (nádrž místo rezervy) protože je to vůz s poměrně malým zavazadlovým prostorem děkuji za odpověď.

    • Dobry den,
      nadrz umistime misto rezervy. Do vozu namontujeme system se sekvencnim vstrikovanim. Podrobnou nabidku najdete v priloze. Cena zacina na 23.000,- Kc.
      S pozdravem Filip Kastanek

  10. Dobrý den, už dlouho jezdím na LPG a už nechci jinak. Nedávno jsem si pořídil Land Rover 1.8 I a zajímala by mě cena LPG do mého vozu.Jedná se o motor 1.8 I 88kW, typ 18K4F.Válec bude v upravené podlaze kufru (kastlík) o rozměru 90cm x 32cm x 35cm. Děkuji za odpověď s pozdravem J.Kříž

  11. Dobrý den, chtěl bych se zeptat jaké zařízení na LPG by se dalo namontovat do chevroletu Orlando, jak velká by byla nádrž, ochrana ventilů a kolik by to stálo. Děkuji.

    • Dobry den pane Hamaku,
      ano do Chevrolet Orlando lze namontovat pohon LPG. Prestavba vsak nutně potřebuje ochranu ventilů. Podrobnou nabidku Vam zasilame v priloze e-mailu. Velikost nadrze upresnime po peclivem zamereni. Predpokladam, ze chcete toroidni nadrz misto rezervy. Vzdy kazdemu davame co nejvetsi nadrz, jakou lze do daneho typu auta namontovat. Nejcasteji montujeme italske AEB nebo nemecky Solaris.
      Filip Kastanek

  12. Dobry den! Chtel bych se Vas zeptat, zda je mozne prestavet Toyotu Avensis r.v.2004 s motorem 2.0vvti na LPG nebo CNG. V pripade, ze je to mozne- muzete mne prosim informovat, ktere z alternativnich paliv byste doporucoval a jaka by mohla byt priblizna cena?
    Dekuji za Vasi odpoved!

    • Dobry den pane Mariku,
      ano je to mozne, avsak MUSIME pouzit primazavani ventilu. Dnes jsem to zde popisoval 2x. Muzete vyhledat. Pokud mi poslete tlf cislo, rad Vam vysvetlim, jak to funguje a proc to vase auto potrebuje.
      Doporucil bych Vam LPG. Protoze:
      – prestavba na LPG je temer o polovinu levnejsi nez na CNG a provozni naklady srovnatelne (LPG a CNG)
      – prestavba LPG je lehci a neprijdete o 1 misto v aute (nadrze CNG jsou tezke anebo drahe – uhlikove vlakno)
      – nelze pouzit toroidni nadrz misto rezervy
      – obsah nadrzi na CNG musi byt priblizne dvounasobny, pokud ma byt stejny dojezd jako na LPG nebo benzin
      – cerpacich stanic CNG je poskrovnu a nebude jich vice, protoze viz body vyse (je mala poptavka)
      – domaci plnirny jsou drahe (30.000 az 50.000 – podle plniciho tlaku) a naplneni trva dlouho (obycejne tankujete celou noc – zalezi na plnicim tlaku a cene plnirny)
      Pokud mate o nekterou z prestaveb zajem, rad Vam vypracuji podrobnou nabidku.
      S pozdravem Filip Kastanek

  13. Vlastním Renault Scenic III 1,6 16V 110k,r.v.2012,lze ho předělat na LPG,jaká je finanční náročnost přestavby a jak
    je to se zárukou vozu po přestavbě.
    Děkuji.

    • Vazeni Hlinovi,
      ano, Vase auto lze prestavet na LPG. Je vsak nutne prestavbu doplnit primazavanim ventilu. Dnes jsem psal odpoved na toto tema, tak jen strucne: Co se tyce ochrany ventilu, tak lze rici toto: trpi na to v zasade motory, ktere NEMAJI hydraulicka stavitka vule ventilu jinak tez hydrostely nebo hydrostavy. Jsou to motory, u nichz se vule vymezi napevno podlozkami. Pak to jsou temer vsechny nove motory Ford, Toyota, Mazda, Kia, Hyundai. Patri sem napr. 1 motor od PSA, 2 motory od VW, atd,… Mame na to tabulky, ve kterych jsou shrnuty poznatky vsech vyrobcu a montaznich dilen z celeho sveta.
      Proc ventily u nekterych motoru trpi? Bez aditiv hrozí riziko poškození motoru provozovaného na LPG. Automobilový benzín obsahuje přidané ochranné látky, tzv. aditiva, která jsou přidávána již v rafinérii. Tyto látky zajišťují ochranu částí motoru ve spalovacím prostoru podle normy DIN EN 589. (drive tuto roli plnilo olovo)
      Alternativní palivo propan-butan, známé také po názvem „autogas“ či u nás běžně používanou zkratkou LPG (z angl. „liquefied petroleum gas“, tedy „zkapalněný ropný plyn“) taková aditiva neobsahuje, a to z několika důvodů:
      Propan-butan se používá jako topný plyn a alternativně jako pohonná hmota. Tyto dva způsoby využití LPG rafinérie v podstatě nerozlišují. Přidávání aditiva do LPG – stejně jako je tomu u benzínu – v praxi není dost dobře možné, protože LPG je sice skladováno v kapalné formě stejně jako benzín, ale do motoru je LPG dávkováno již odpařené, tedy v plynné formě. Na rozdíl od benzínu, který je vstřikován do sacího kanálu před sací ventil motoru ve formě kapalné, a teprve po vstřiku se odpařuje. Na první pohled to nevypadá jako zásadní rozdíl, ale opak je pravdou. Plynové vstřikovače jsou velmi choulostivé na mechanické nečistoty, vznikající jako vedlejší produkt při změně skupenství – tedy při splynování kapalného propan-butanu v reduktoru neboli splynovači, a proto je nutné plyn před vstupem do vstřikovačů filtrovat. Z tohoto důvodu není možné provést aditivaci kapalné fáze LPG – aditivum by vlastně ucpalo filtr plynné fáze.
      Pokud Vas zajima tato problematika vice, nevahejte nam zavolat. V zasade existuji 3 typy mazani, z nichz nejmene jeden je v podstate neucinny nebo ucinny spatne.
      Nase zarizeni ma hromadne pojisteni proti pripadnym zavadam vzniklym plynovou instalaci. VAse auto lze prestavet jiz za cenu cca 23.000 + primazavani (od 2.000). Samozrejme cim levnejsi prestavba, tim horsi komponenty (turecke nepouzivame vubec, ikdyz na ne mame nabidky a stoji par korun). Podrobnou nabidku najdete v e-mailu, ktery jsme Vam poslali.
      Filip Kastanek

  14. Dobrý den rád bych se zeptal na cenu přestavby na LPG u Octavie 1.6 r.v.99 74kw. Dále jestli je možné platba přes splátky. Díky Radek

    • Dobry den Radku,
      na prestavby automobilu na LPG z koncernu VW mame ted akcni cenu. Pro Vase auto by to bylo 22.990,-. Splatky jsou mozne. Pouzivame Komercni banku, Essox. Podrobnou nabidku Vam posilame do e-mailu.
      S pozdravem Filip Kastanek

      • Dobry den ,rad bych se zeptal kolik by vyšlo LPG na MAZDU CX-7 2.3 191kw r.v 10/2007 dekuji za odpoved.

      • Dobry den,
        Mazdu CX7 jsme uz delali. Prestavba 42tisic. Pokud mate zajem, rad Vam vse vysvetlim treba po telefonu. Vase auto je trosku specificke.

        Hezky vecer, Filip Kastanek, tel 724353754

  15. Dobrý den,
    uvažuji o koupi ojetého Subaru Forester, r.v. 2003 a výše s benzínovým motorem 2,0. Můžete mi prosím zaslat předběžnou kalkulaci nákladů přestavby na LPG? Děkuji předem.
    RM

  16. Dobrý den
    Rád bych se zeptal jaký typ {značku} auta by jste zvolil pro přestavbu na lpg?
    Chci si koupit auto budˇto nové nebo auto které má najeto tak do 20 000km a nechat ho přestavět na lpg. A jelikož jezdím 160 km denně kdy 80km je po okrskách a 80km po dálnici tak bych se chtěl zeptat jestli mám jít do obsahu 1.2 a nebo radši vzít 1.6 a výš, protože mám strach že na dálnici budu 1.2 moc huntovat.
    Děkuji za Vaši odpovedˇ

  17. Dobrý den, je možné přestavět na CNG Opel Corsa 1.4 automat, rok výroby 2011? Trochu se bojím jenom dotčené záruky na zánovní vůz. Kolik by zhruba celá přestavba stála? Předem děkuji za odpověď. Petr.

    • Dobry den Petre,
      mozne to je. Otazka je proc CNG a ne LPG? Rozdily jsem tu uz popisoval. Prestavba CNG je 2x drazsi, nadrze zaberou 2x tolik mista a je 2x tezsi, takze prijdete o 1 misto v aute. Nelze pouzit toroidni nadrz misto rezervy a z nasi zkusenosti vyplyva, ze kazdy reduktor odejde spise drive nez pozdeji. Lze jej repasovat. Takova repase vetsinou vydrzi rok. Na vine je zrejme obri tlak 250 baru (atmosfer). Naproti tom LPG pracuje na strane nadrze s 8 bary.
      Omlouvam se za opozdenou odpoved. Pred svatky jsme nestihali odpovidat a pres svatky se nahromadilo takove mnozstvi dotazu, ze se z toho az toci hlava.
      Pokud mate jakekoli dotazy, volejte nebo piste na e-mail.
      Hezky vecer, Filip Kastanek

  18. zdravím, zajímala by mě ideální přestavba superbu r.v. 2004 1.8T po čipu na 190PS. zajímá mě konkrétní výrobce a cena přestavby. Děkuji Viktor

    • Dobry den Viktore,
      prestavba pro vase auto se pohybuje v cenovem rozpeti od 22 tisic vyse podle provedeni a vyrobce. OBD ridici jedntka prijde na cca 27tisic. Nabidku najdete v e-mailu.
      Ty „cipy“ u aut na LPG nevidime prilis radi. Zpusobuje to komplikace. Asi mate zvyseny tlak na turbu… Je to nutne?

      Hezky den, Filip

  19. Dobrý den,uvažuji o koupi ojeté Audi Q7 motorizace 3.6 , nebo 4.2FSI..Který z těchto motorů se lépe hodí na přestavbu lpg???A kolik mě to bude zhruba stát??Děkuji za odpověď….

    • Dobry den Petre,
      v prvni rade se omlouvam za opozdenou odpoved. Otazek je velke mnozstvi a poptavka velka.
      Oba motory jsou s primym vstrikem? Jaky je kod motoru toho FSI? Potrebuji ho znat, abych vamn dal spravnou a presnou odpoved.
      Hezky den, Filip Kastanek

  20. Dobrý den Filipe,
    už mě nebaví platit Kalouskovi spotřební daň za benzín a proto Vás žádám o cenovou nabídku na přestavbu mého benzinového ochmelky na LPG. BMW 530 Xi, rok výroby 2005, najeto 78 tis km, 6-ti válec, obsah 3000 cm3,výkon 258 koní. Delší dobu mě od tohoto rozhodnutí odrazují zapřisáhlí baworáci, ale hold přišla bída na kozáky. Pouze Vás chci požádat o sdělení zdali je pravda tvrzení o tom, že LPG je v současné době osvobozeno od spotřební daně a proto je levnější a to, že má být tato úleva ukončena. V případě, že ano tak ke kterému datumu a v jaké výši.
    Děkuji za odpověď Pavel

    • Dobry den Pavle,
      tak predevsim: vase auto prestavit jde. Takove motory (jako je ten vas) jsou pro plynove pohony primo idealni. Naproste utrpeni je pak prestavovat male motory a navic turbo. Velky atmosferak je nejlepsi. Cenovou nabidku vam posilam do e-mailu.

      Ano, LPG je osvobozeno od spotrebni dane. Spotrebni dane si tvori kazda zeme EU sama. My jsme nekde uprostred. Vyssi ji maji napr. v Italii, Francii, Britanii,… Avsak vsechny zeme EU maji spolecnou umluvu o podpore alternativnich paliv a chteji dosahnout urciteho procenta (myslim, ze je to kolem 5% mozna 10%) do roku 2020 (presne hodnoty neznam a nechci je ted hledat, protoze dulezitejsi je ta myslenka nez presna cisla) aut provozovanych na alternativni pohon. V nasi zemi jsme hluboko pod pozadovanou hranici (narozdil od Polska nebo Italie ci Holandska) a Cesi jsou prirozene jaksi skepticti a stavi se k prestavbam na LPG nebo CNG ci E85 rezervovane. Dokonce hlas lidu rika, ze by si nikdy auto prestavit nedal.

      Co se tyka mozneho ruzseni danoveho zvyhodneni, tak k tomu nemuzu nic rici nez to, ze se takto ptame uz 25 let :-) Az to padne, tak to padne, ale osobne si to nemyslim. Myslim, ze dalsich 10let se to nestane. Asi by bylo slozite kontrolovat zda se jedna o plyn domu nebo do auta, vaze se na to velka zamestnanost, je to odpad, ktery vznika pri rafinaci ropy,… Nevim, ale myslim si, ze se to jeste nejakou dobu nestane. Staty maji daleko vetsi uniky pri podvodech s benzinem a naftou. Tam se asi budou realizovat, protoze tam mohou hodne ziskat. Vezmu-li v uvahu, ze nas je treba 2%, tak by mnoho neziskali. Jezdim-li za 11 litru plynu, tak platim take DPH skoro 2x oporoti pohonu na naftu 6-7 litru, takze stat o tolik zas neprijde. Konkretne o asi 10Kc na 100km. Zaroven vsak snizi zamestnanost… Uvidime. Ja bych se zruseni tohoto zvyhodneni nebal :-)

      Hezky den, Filip

  21. Rád bych se zeptal na kalkulaci LPG do vozu SUZUKI Grand vitara 2,0L rok 2006. A jaký systém (dodavatele preferujete-BRC, tartarini AC stag…..) Díkyn Kosík

    • Dobry den pane Kosiku,
      Vase auto lze prestavet od cca 22.000,- Kc. Idealni castka je (s ohledem na vykon) kolem 26.000,- Kc. Nejcasteji montujeme zarizeni od italskeho vyrobce A.E.B., coz je napriklad i Tartarini (jmenuje se to i Zavoli nebo Elpigas). Muzeme vam v podstate namontovat jakykoli system, pokud ho nebudeme povazovat za vyslovene spatny. Krome vsech zminovanych, montujeme take Solaris (nemecko) nebo Magic (cesko).
      S pozdravem Filip Kastanek

  22. Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat, je u vozidla Opel VectraB s motorem 1,6 16V typu Y16XE r. výroby 1999 nutné (doporučené) přimazávání sedel ventilů?

  23. jsem majitelem vozu škoda octavia motor Typ BLF palivo BA 98 B výkon kW 85,0/6000 zdvich 1598 m3 rok výroby 2004 zajímalo by mne jak dlouho přestavba trvá a na kolik by to přišlo včetně všech potřebných povolení a jestli firma která přestavbu provede tato povolení vyřídí sama nebo si tato povolení musím vyřídit sám děkuji za odpověď Šindelář

    • Dobry den pane Sindelari,
      prestavbu vaseho vozu lze provest. Trva 2 dny a vsechna povoleni vyridime a prestavbu zapiseme do TP. Prestavba vaseho vozu prijde na 35.000,- Kc.
      S pozdravem Filip Kastanek

  24. Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli by se vyplatilo přestavět na LPG Opel Corsa B 1.4 (44kw) automat (jen 4 převody), rok výroby asi 97 ( ve starém německém TP jsem našel zmínku den první registrace)

    • Dobry den Danieli,
      ano lze to a vyplati se to. Rok vyroby neni rozhodujici tolik, jak skutecnost v jakem stavu to auto je. Uspora je temer 50%. Pri najzdu 1.500km mesicne je navratnost investice cca 1a pul roku.
      Pokud Vas zajima vice, radi se vam budeme venovat. Volejte, prijedte, vse vysvetlime.
      S pozdravem Filip Kastanek

  25. Pane Filipe, nikde jsem nečetla dotaz, zda lze přestavět na LPG Suzuki Jimny 4×4, r.v. 2005 (rezerva je z venkovní strany zadních dveří). Pokud je přestavba možná, lze nádrž umístit i na zadní dveře nebo je ještě jiné vhodné místo (kromě místa za zadními sedadly)?
    Děkuji Müllerová

    • Dobry den pani Mullerova,
      ano Jimny lze prestavet. Podminkou je montaz primazavani ventilu (nebo bez, kdyz mi podepisete reverz :-) Ale nedoporucuji to). Zalezi na kodu motoru, Suzuki ma vule na ventilech vymezene podlozkami, nema tzv. hydrostely neboli hydraulicky automaticky vymezovane vule ventilu. Jakmile jsou ventily bez vule, zacnou se opotrebovavat (odirat) a po nejake dobe prestanou tesnit. Pak nastane jejich podpaleni a nutna generalka motoru. Tomuto scenari zabranuje aditivace (mazani). Funguje spolehlive. V Nemecku ted bezi test na Kie (Kia 1.pad) a auto uz ma cca 130tisic km. Bez mazani bylo po 50tis po motoru. Motor je stale jako novy. Kazdych 15tis ho otevrou a zkontroluji. Test probiha za ucasti ADAC (nemecky autoklub).
      K nadrzi: na zadni dvere nelze. 1) nikdo by to takhle nepustil na silnici (predpisy vsak toleruji toroidni nadrz nastojato v kufru – pouziva se u starsich mercedesu, ktere maji v podbehu rezervu – pozor je to specialni typ), 2) nechtel bych k tomu delat pripojeni (je to pohybliva cast karoserie). Takze moznosti jsou dve: napric kufrem nebo podel kufru. Existuji i celkem mala stenatka :-), ktera tolik mista nezaberou. V minulosti jsme bezne davali do felicii 100litrove nadrze. To vsak neni treba. Dnes je pumpa doslova na kazdem rohu, takze (neznam presny typ vaseho motoru) pri spotrebe cca 7-8 litru mate pri napriklad 30litrove nadrzi dojezd cca 400km. A to je parada (velmi casto montujeme mastodonty s 13litrovou spotrebou a maji nadrz misto rezervy (v tomto pripade jen) jen treba 45 litru a to je dojezd 350km).
      Pokud vas prestavba opravdu zajima, zastavte se a my vam budeme demonstrovat, jak to muze vypadat a kolik mista to zabere. Priklad rozmeru: Specifikace: průměr:27cm, délka:61cm, objem:30litru. Nebo průměr:30cm, délka:65cm, objem:40litru. To je dobry ne? Ukazali bychom vam to ve vasem kufru, aby jste si to mohla predstavit.
      S pozdravem Filip Kastanek

  26. Dobrý den, prosím o zaslání nabídky na přestavbu SUZUKI GRAND VITARA 2.0 JLX model 2006 na uvedenou e-mailovou adresu. Děkuji.

  27. Dobry den, vymena nadrze stoji 4.000,- Kc + skutečně spotrebovany materiál. Fitinky se budou muset zrejme muset vymenit. Po rozebrani a opetovnem slozeni pak obycejne netesneni. Castka za montazni material se muze pohybovat mezi 50 a 400 korunami.
    Filip Kastanek

  28. Dobrý deň, rozhodujem sa o kúpe strašieho auta, cca od r. 2007 vyššie – vyberám podľa typu motora, nakoľko som rozhodnutý prerobit na LPG. Hladám nejaký overenú atmosferu objemu cca 1600 – 2500cm3, kde by som nemusel riešit primazávanie ventilov a ine srandicky (typ motora)… Neviete mi pls poradiť typ motora na ktory sa zamerať, okrem octavie 1,6 MPI, ktorá je síce idelana volba ale lenivá. Keď už niečo podobné, skôr Fabiu combi 1,6 16v 77kw (typ motora BTS) ktory udajne vychadza z overenej 1,4. potrebuje motor BTS primazávanie? Alebo hocičo silnejšie, TIP ktorý by ste si prerobili Vy osobne.
    Ďakujem pekne za odpovede.
    S pozdravom
    Ľuboš

  29. Dobrý den pane Filipe, prosím o radu jaký typ komponentů (od kterého výrobce) je vhodný pro přestavbu na LPG u Ford Focusu 1.6i r. výr. 2002 s motorem 1.6
    ZETEC-SE FYDB 74 kW, zda je nutné pro tento motor mřimazávání ventilů a jaká by byla cena přestavby u Vás. Chtěl bych toroidní nádrž z max. objemem na místo rezervy. Děkuji Vám za odpověď.

  30. Dobry den,
    my umime opravit vsechno :-) Tedy skoro vsechno. Landi Renzo LPG delame take. Mame na to interface i programy. Zkusenosti take :-) Prijedte at muzeme byt konkretnejsi.
    Filip Kastanek

    • Dobry den,
      Ano, umime přestavět motor 4,2FSi na LPG. Abych mohl byt konkretnejsi, potrebuji znat kod motoru. Najdete ho ve velkem TP v pasazi MOTOR.
      S pozdravem
      Filip Kastanek
      724 353 754
      http://www.lpgcng.cz

Napsat komentář: Ezechýl Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>